Blog Raktra @Facebook

Terkini di blog Raktra

Wednesday, July 29, 2015

Rombakan bukan untuk dirai - Shabery

Rombakan Kabinet yang diumumkan semalam bukan untuk diraikan, sebaliknya tanggungjawab yang diberikan oleh Perdana Menteri kepada pemimpin untuk bekerja keras menguatkan kembali parti dan kerajaan.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, Datuk Seri Najib Tun Razak ibarat seorang pengurus pasukan bola sepak yang perlu melakukan pertukaran pemain bagi memastikan pasukan kendaliannya dapat terus menunjukkan prestasi yang baik.

Sehubungan itu katanya yang dilantik sebagai Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, setiap pemimpin baharu perlu melaksanakan tanggungjawab masing-masing manakala bagi pemimpin yang digugurkan, mereka harus menerima hakikat itu.

“Bagi kami sebagai ahli politik, ini umpama pasukan bola sepak, pengurus mestilah memikirkan pasukan yang kuat, boleh bermain secara berpasukan bukan soal pemain handalan sahaja.

“Jadi, dalam soal ini, kita mesti menerima pengurus boleh memasukkan pemain baharu dan mengeluarkan yang lama meskipun dia adalah pemain handalan,” katanya ketika ditemui dalam Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil di kediamannya di sini.

Beliau mengulas rombakan Kabinet yang menyaksikan pertukaran pemimpin dalam kerajaan termasuk jawatan Timbalan Perdana Menteri yang kini dipegang Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, menggantikan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

29/7/2015

No comments:

Posting Paling Glamer @Blog Raktra